TUDJ MEG TÖBBET A NÉGYÉVSZAKOS GUMIKRÓL!

Nyilvánvaló, hogy téli körülmények között a téli, nyáron a nyári abroncs a jobb, biztonságosabb, gyorsabb, megnyugtatóbb az autón. 
Mégis van egy autós réteg, akinek nem éri meg gumit váltogatni – nekik fejlesztik a gyártók a négyévszakos abroncsokat. Ezek a gumik M+S vagy M/S jelzést viselnek az oldalfalukon, tehát ott is elfogadja őket a hatóság télen, ahol kötelező a téli gumi.
Ugyanakkor nyáron nem kopnak olyan intenzíven, mint a téli abroncsok, és melegben jobb az úttartása, stabilitása a kocsinak a négyévszakossal, mint a fennhagyott télivel.

Ha tehát:

-télen keveset autózik,

-nem muszáj autóba ülnie, ha nagyon havas, jeges az út,

-alig mozdul ki a városból autójával,

-nem megy a hegyekbe télen,

-éves szinten nem autózik pár ezer kilométernél többet,

-kis teljesítményű autóval, óvatosan közlekedik,

-óvatos, figyelmes, tudatos, járműve képességeivel tisztában lévő sofőr;

akkor alighanem jobban jár egy garnitúra négyévszakossal, mint egy szett nyárival és egy szett télivel autójához. Ha viszont a fenti pontok bármelyike is ellentétes az Ön autóhasználati szokásaival, jobban jár és biztonságosabban, felelősebben jár el, ha télen téli, nyáron nyári abroncsokkal jár.


Négyévszakos abroncs gumikeveréke, mintázata egyaránt alkalmas a téli, nyári, száraz, nedves úton való autózásra – de télen rosszabb, mint a téli, nyáron rosszabb, mint a nyári. A gumiteszteken nagyon kevés ilyen abroncsnak sikerül bekerülni az “Ajánlott” kategóriába, általában közepes eredményekkel szoktak végezni, bizonyos helyzetekben (jégen, havon, száraz úton) kifejezetten gyenge teljesítménnyel.



Forrás:​http://www.vezess.hu/